top of page

Čo treba mať v športovom ruksaku?


Športovanie znamená aj to, že so sebou denno denne nosíme športový ruksak.

Bez svojho ruksaku by som nešla na žiaden tréning ani turnaj.

Preto sa pozrime bližšie, čo všetko je nevyhnutné pre každodenný tréningový proces, alebo absolvovanie turnaja. Prečítajte si prepísaný rozhovor a zistite, čo je vhodné mať u seba pri športovom výkone.

Čo je pre teba pri výkone ešte dôležité?

“Určite je aj to aj to, ako sa cítim, čo mám na sebe oblečené, všetko musí ladiť a sedieť. Musím sa dobre cítiť po všetkých stránkach. O moju športovú módu sa stará H&M, preto sa vôbec neobávam, že by mi niečo niekedy nesedelo. Vyhovujú mi farby, strihy, nápady, zladenie módy a športovej funkčnosti. Estetika a dobrý pocit sú pre mňa jedny zo základných piliérov popri dobrej športovej forme. Momentálne mám možnosť užívať si novú kolekciu pre Švédskych Olimpionikov, musím povedať, že sa majú na čo tešiť.”

Na tréningoch si teraz v sezóne denne, na turnajoch každý víkend, čo je potrebné mať pri sebe v športovom ruksaku?

“Áno letná sezóna je v porovnaní so zimnou dosť náročná vo všetkých smeroch. Moje telo sa snažím počúvať vo všetkých fázach prípravy. Výživa je pre mňa kľúčová a preto nemôžem podceniť žiaden stav. Pred tréningom, po tréningu, pri zmenách počasia, pri zraneniach, na všetko musím byť pripravená. V mojom ultra veľkom univerzálnom ruksaku mám vždy tieto veci:

1. Acidofit - tentokrát spríchuťou kiwi, je to produkt slovenskej Kompavy, ktorý je malý zázrak. Tak rýchlo mineralizuje telo pri kŕčoch vo svaloch, vždy ho potrebujem pri náročnom tréningu v teple, alebo po viacerých zápasoch na turnaji.

2. Shaker, alebo veľkú fľašu, pretože vypijem litre vody cez tréning, po tréningu a počas turnaja je to aj 6 litrov. Okrem toho si potrebujem zamiešať proteín, alebo iontový nápoj a na to je shaker ideálny.

3. Hypofit - hydratačný, mineralizujúci nápoj od Kompavy, ktorý nie je len chutný, ale v teple úplne nevyhnutný. Pri potení odchádza z tela mnoho minerálov, solí aj vody. Hypofit mi udrží hydratáciu na bunkovej úrovni a ja sa môžem spoľahnúť na bdelý výkon aj keď máme zápas o 12 hodine pri 40°C.

4. Opaľovací kokosový krém - milujem vôňu kokosu, preto vždy mám v taške niečo kokosové. Aj keď sa už nestíham natierať pri každom trénigu na slnku, je dobre mať opaľovací krém poruke. Keď hráme niekde v zahraničí, slnko je silnejšie a treba sa ozaj natrieť, inak mi hrozí spálenie.

5. Termo tričko - pri tréningoch aj na turnaji sa počasie mení od 8 do 45 °C. Preto musím byť pripravená najlepšie ako sa dá. Kvalitné termotričko, ktoré chráni pred chladom, pri daždi je super pomocník. Nezaberie veľa miesta a často krát som ho využila na zahriatie pri náhlej zmene počasia.

6. Športový top - na každom tréningu využívam top, alebo dres z turnajov, preto mám vždy pri sebe na výber niekoľko farieb. Je to pre mňa ideálny outfit na trénovanie.

7. Spidertech tejpy - tejpovanie je u nás stále málo známa metóda na to, aká je ozaj účinná. Bez tejpov by som nemohla abslovovať ani polovicu prípravy, nakoľko mám neustále nejaké malé zranenia, alebo bolesti, s ktorými nemôžem hneď utekať k lekárovi. Tejpy mi umožňujú hýbať sa bez bolesti. Ideálne je, keď sú ružové, ale inak na farbe nezáleží.

8. Wellness bar - tyčinka, ktorá mi dáva potrebné živiny počas turnaja, alebo po tréningu, kedy sa nemôžem normálne najesť, ale potrebujem tú správnu energiu. Obsah tukov a proteínov je tá pravá kombinácia na zasýtenie, energiu a pocit pohody bez plného brucha.

9. Expander - pri každom tréningu a na turnaji mám v rámci rozcvičky cviky s expandrom už tak zaužívané, že si bez nich neviem predstaviť správne precvičené ramená. Je to skvelý pomocník aj pre bežný život.

10. Balzam na pery - mám rada francúzsku značku Nuxe, ktorá je na prírodnej báze. Balzam je na pery úplne jemný a chráni moje pery pred ostrým slnkom, vetrom, každý deň. Nie je jednoduché nájsť balzam, ktorý spĺňa všetky nároky.

11. Slnečné okuliare - špeciálne športové okuliare sú už pre mňa nevyhnutnosťou. Chránia moje oči pred slnkom, ale aj pieskom, okrem iného sa stali už ozaj zvykom, bez nich by som zrejme už nedokázala ani trénovať.

Čo by si poradila všetkým športovcom, ktorí športujú príležitostne len v letných mesiacoch?

“Určite nepodceňujte výživu a postarajte sa o seba najlepšie ako sa dá. Možno ani netušíte, že správna výživa môže váš výkon zvýšiť až o 40%.

Zorientujte sa vo vychytávkach pre športovcov a uvidíte, že nebudete ľutovať. Už len pár vecí z mojho ruksaku si môžete vyskúšať na vlastnej koži.”

No a ja už len dodám, že napríklad dnes mal môj ruksak 12kg a ja fakt netuším prečo :).


Featured Posts
Recent Posts
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Classic
  • Twitter Classic
  • Google Classic
bottom of page